FANDOM

Blue note logo

Logo klubu

C.K. Zamek, w którym mieści się klub

Blue note macieklesniak

Widok z antresoli na główną salę. Fotografia: macieklesniak.com (fb)

Blue note2 macieklesniak

Zejście do głównej sali klubu. Fotografia: macieklesniak.com (fb)

Blue Note - jedyny[1] prawdziwy klub jazzowy w Poznaniu. Zajmuje pomieszczenia, w których kiedyś znajdowała się kotłownia ogrzewająca wielkie pokoje Zamku Cesarskiego. Klub do dziś pozostaje jednym z nielicznych tego typu miejsc w Polsce, które regularnie organizują koncerty światowych gwiazd nurtów muzyki niekomercyjnej. W Blue Note wielokrotnie rejestrowane były nagrania dla Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. Kilka odbywających się w klubie koncertów zostało nagranych i wydanych w formie albumów. Wejście znajduje się pod adresem: Kościuszki 76/78.

Historia

Klub został otwarty 14 lutego 1998 roku koncertem Kwartetu Jana Ptaszyna Wróblewskiego. Działalność została rozpoczęta w porozumieniu z legendarnym nowojorskim Blue Note Club.

Imprezy

Najważniejsze wydarzenia w klubie z udziałem wybitnych artystów świata jazzu i muzyki improwizowanej realizowane są w ramach organizowanego wspólnie z Władzami Miasta Poznania prestiżowego cyklu Jazz Top w Blue Note. Począwszy od 2009r. zainicjowany został przez Blue Note kolejny prestiżowy cykl koncertów Jazz Greats Gallery, prezentujący gwiazdy światowego jazzu w najlepszych salach koncertowych Poznania.

Linki

  1. Katalog onet.pl