FANDOM

Park Wilsona z lotu ptaka

Park Wilsona z Palmiarnią

52° 24.106' N 16° 54.009' E

Palmiarnia została zbudowana w latach 1910-1911, a następnie rozbudowana z okazji Powszechnej Wystawy Krajowej. Jej obecny kształt związany jest z przebudową ukończoną 30 września 1992 roku. Palmiarnia znajduje się w północnej części Parku Wilsona. Stanowi największe w Polsce i jedno z większych w Europie skupisko roślin tropikalnych.

Historia

Po II wojnie światowej w dniu 13 kwietnia 1946 r. Palmiarnia wznowiła działanie.

Ciekawostki

Palmiarnia Poznańska jest jednym z najstarszych w Europie ogrodów, w którym kryją się unikalne zbiory roślinne pochodzące z terenów tropikalnych i śródziemnomorskich, sawann oraz pustyń Ameryki i Afryki. Wyjątkowy charakter i klimat obiektu od 100 lat tworzy 17000 roślin należących do 1100 gatunków.

Palmiarnia Poznańska ściąga do Poznania miłośników przyrody przez cały rok. Pod szklanym dachem o powierzchni 4600 metrów kwadratowych, w 10 pawilonach wystawienniczych, wśród egzotycznych roślin można się natknąć na legwana zielonego, żółwie, papugi, a nawet pytony.

Od 1922 roku w Palmiarni działa również pierwsze publiczne akwarium w Polsce, w którym zgromadzono ponad 170 gatunków ryb z całego świata. Akwarium dysponuje 37 zbiornikami udostępnionymi zwiedzającym oraz około 100 zbiornikami hodowlanymi.

W pawilonie 3 Palmiarni mieści się kawiarnia „7 Kontynentów”, do której prowadzi osobne wejście od ulicy Matejki. W kawiarni można również kupić bilet wstępu do Palmiarni i rozpocząć tam zwiedzanie obiektu.

Podobnie jak pod Parkiem Wilsona, pod palmiarnia leżą nazistowskie schrony przeciwlotnicze. Odkryte w roku 1998 są dostępne dla zwiedzających[1].

Od czerwca 2016 r. organizowane są "Noce w Palmiarni", w czasie których pawilony zwiedzać można w godzinach 21 - 2 w nocy[2].

Galerie

Przypisy

  1. Schron w Parku Wilsona
  2. poznan.pl - Palmiarnia nocą już po raz drugi!

Linki