Plan toru Poznań

<place lat="52.41750037" lon="16.80625295" width="300" zoom="14" />

Retro_Pack_-_Expansion_for_RACE_07

Retro Pack - Expansion for RACE 07

Tor Poznań w dodatku do gry RACE 07

Quote3.png  Nie wyobrażam sobie, by móc testować profejsonalnie niemal 600-konne auta w innym miejscu niż na Torze Poznań  Quote2.png
Patryk Mikiciuk, współprowadzący program "Automaniak"

Tor Poznań - samochodowy i motocyklowy tor wyścigowy, otwarty w roku 1977, położony na poznańskiej Ławicy. Od roku 1980 ścigać się można również po torze kartingowym.

Budowa

Tor powstał na bazie starych pasów startowych lotniska na Ławicy. Jego budowa, w ramach współpracy Automobilklubu Wielkopolskiego i poznańskiej Fabryki Samochód Rolniczych „Polmo”, trwała w latach 1975-1977.

1 grudnia 1977 roku otwarto tor o długości 4308 metrów i szeroki na 12 metrów. Tor kartingowy (otwarty 18 października 1980 r.) ma długość 1480 metrów i szerokość 12 metrów.

Tor obecnie

Obecnie na Torze odbywają się wyścigi samochodowe i motocyklowe zarówno na szczeblu krajowym, jak i europejskim. Obiekt należy do Automobilklubu Wielkopolskiego.

Sławy na torze

Tor Poznań gościł takie sławy sportów motorowych jak Jackie Stewart i Michael Schumacher.

Ciekawostki

  • W roku 2010 Robert Kubica przejechał kilka okrążeń w swoim bolidzie Formuły 1.
  • W czerwcu 2011 roku Tor Poznań po raz pierwszy pojawił się „oficjalnie” w grze komputerowej za sprawą dodatku „Retro Pack” do gry Race 07[1]. Wcześniej tor dostępny był jako nieoficjalny mod do gry rFactor[2].
  • W lutym 2012 roku Tor Poznań gościł Bena Collinsa, słynnego Stiga z brytyjskiego programu motoryzacyjnego „Top Gear”[3].

Źródła